KÜLTÜRLERİMİZLE BİRİZ PROJESİ

2023-2024 eğitim-öğretim yılında ekim ayının son haftasında uygulanmaya başlanmıştır. Bu uygulama, haftada bir kez çarşamba günlerinde uygulanarak toplam altı haftada tamamlanacaktır. Gezegenler sınıfı öğrencileri ile Gaziantep ili Şehitkamil ilçesi Aktoprak Zeugma Anaokulundaki Civcivler sınıfı öğrencileri eşleştirilecektir. Önceden belirlenmiş etkinlikler öğretmenlerin rehberliğinde çocuklarla beraber uygulanacaktır. Çocukların merak duygusunu uyandıracak sosyal ve kültürel etkinlikler olduğundan onların öğrenmelerini kolaylaştırmaktadır. Aşağıda yapılacak uygulamalar ile kazanım ve göstergeleri verilmiştir:

1.      Birinci haftada Gezegenler Sınıfı öğrencileri ile Civcivler Sınıfı öğrencileri karşılıklı Zoom uygulaması ile görüntülü konuşarak tanıştılar. Öğretmen yönlendirmesi ile çocuklar sohbet edip isimlerini söyleyerek kendilerini tanıttılar. Ardından etkileşimlerinin artması için birbirlerine hediye resim yapmaları istendi. Öğretmenleri çocukların resimlerini bir dosyaya koyarak kaldırdı. Ders sonu posta ile karşılıklı şehirlere resimler postalandı.

 

2.      İkinci haftada öğretmenler postadan gelen resimleri çocukların dolaplarına koyarak bulmaları için gerekli yönlendirmeleri yapacaklardır. Çember oluşturularak çocukların merakla resimleri incelemeleri ve bunun hakkında sohbet etmeleri desteklenecektir. Ardından öğretmenleri resimlerin geldiği şehrin nasıl bir yer olabileceği hakkında çocuklara çeşitli sorularak sorarak tahminlerde bulunmalarını sağlayacaktır. Çocukların tahminlerinin ardından öğretmen bu soruların cevaplarını haftaya öğreneceğiz diyerek öğrencileri merakta bırakacaktır.

 

3.      Üçüncü haftada her şehirdeki çocuklar kendi kültürel özelliklerini öğrenerek öğretmenleri ile birer şehir tanıtım videosu hazırlayacaktır. Videoda, çocuklar şehri birkaç cümle ile tanıtacak ve bolca görsel kullanılarak video öğretmen tarafından birleştirilerek dikkat çekici hale getirilecektir. Hazırlanan video diğer şehirdeki öğretmen ile paylaşılacaktır.

 

4.      Dördüncü haftada gönderilen videolar sınıf ortamında izlenerek karşılıklı kültürel etkileşim sağlanacaktır. Videonun izlenmesinin ardından o şehrin kültüründeki kendi kültürlerine benzer ya da farklı olan özellikler çocuklarla beraber öğretmen rehberliğinde keşfedilecektir. Sohbetin sonunda videodaki sürpriz bir yiyeceğin haftaya diğer şehirdeki çocuklar tarafından bizlere hediye olarak gönderileceği söylenerek çocuklar merakta bırakılacaktır.

 

5.      Beşinci haftada aile katılımı ile her çocuk tarafından hazırlanan Tekirdağ ilindeki ay çekirdeği paketleri ile Gaziantep ilindeki fıstık paketleri karşılıklı yollanarak sınıflardaki çocuklara dağıtılacaktır. Paketler açılmadan önce video bir kez daha izlenecektir. Öğretmen “Acaba paketin içinde ne olabilir?” diye sorarak çocuklardan tahminlerini alacaktır. Daha sonra çocukların bu tahminlerini resmetmeleri istenecektir. Çocukların resimlerinin bitmesinin ardından açılan paketler ara öğün olarak sınıfta tüketilecektir.

 

6.      Altıncı haftada öğrencilerin kendi kültürleri ile diğer ilin kültürünü kavramaları için gruplama oyunu oynanacaktır. Öğretmenler illerle ilgili özelliklerin görsellerini çıkarıp hafıza kartları boyutunda hazırlayarak sınıfa getirecektir. Öğrenciler sırayla ille ilgili uygun görselleri gruplayacaktır. Bu etkinlik ile öğrencilerin iki kültürün ayrımını yapıp yapamadıkları incelenerek proje sonlanacaktır.

 

Bilişsel Gelişim

Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum olaya odaklanır. Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar. Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.)

Kazanım 2. Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Göstergeleri: Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler. Tahmini ile ilgili ipuçlarını açıklar. Gerçek durumu inceler. Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.)

Kazanım 3. Algıladıklarını hatırlar. (Göstergeleri: Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler. Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.)

Kazanım 5. Nesne veya varlıkları gözlemler. (Göstergeleri: Nesne/varlığın adını, rengini, dokusunu, kokusunu, tadını, miktarını ve kullanım amaçlarını söyler.)

Kazanım 7. Nesne veya varlıkları özelliklerine göre gruplar. (Göstergeleri: Nesne/varlıkları kullanım amaçlarına göre gruplar.)

Kazanım 10. Mekânda konumla ilgili yönergeleri uygular. (Göstergeleri: Harita kullanır.)

Dil Gelişimi

Kazanım 2. Sesini uygun kullanır. (Göstergeleri: Konuşurken söylerken nefesini doğru kullanır. Konuşurken söylerken sesinin tonunu, hızını ve şiddetini ayarlar.)

Kazanım 3. Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar. (Göstergeleri: Düz cümle, olumsuz cümle, soru cümlesi ve birleşik cümle kurar. Cümlelerinde ögeleri doğru kullanır.)

Kazanım 4. Konuşurken dil bilgisi yapılarını kullanır. (Göstergeleri: Cümle kurarken isim, fiil, sıfat, bağlaç, çoğul ifadeler, zarf, zamir, edat, isim durumları ve olumsuzluk yapılarını kullanır.)

Kazanım 5. Dili iletişim amacıyla kullanır. (Göstergeleri: Konuşma sırasında göz teması kurar. Jest ve mimikleri anlar. Konuşurken jest ve mimiklerini kullanır. Konuşmayı başlatır. Konuşmayı sürdürür. Konuşmayı sonlandırır. Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır. Sohbete katılır. Konuşmak için sırasını bekler. Duygu, düşüncelerini söyler.)

Kazanım 6. Sözcük dağarcığını geliştirir. (Göstergeleri: Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar. Sözcükleri hatırlar ve sözcüklerin anlamını söyler. Yeni öğrendiği sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanır.)

Kazanım 7. Dinlediklerinin/izlediklerinin anlamını kavrar. (Göstergeleri: Sözel yönergeleri yerine getirir. Dinlediklerini/izlediklerini açıklar. Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.)

Kazanım 8. Dinlediklerini/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. (Göstergeleri: Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar. Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir. Dinlediklerini/izlediklerini başkalarına anlatır. Dinlediklerini/izlediklerini resim yoluyla sergiler.)

Kazanım 10. Görsel materyalleri okur. (Göstergeleri: Görsel materyalleri inceler. Görsel materyalleri açıklar. Görsel materyallerle ilgili sorular sorar. Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.)

Sosyal ve Duygusal Gelişim

Kazanım 1. Kendisine ait özellikleri tanıtır. (Göstergeleri: Adını, soyadını, yaşını, fiziksel özelliklerini ve duyuşsal özelliklerini söyler.)

Kazanım 9. Farklı kültürel özellikleri açıklar. (Göstergeleri: Kendi şehrinin kültürüne ait özellikleri söyler. Kendi şehrinin kültürü ile diğer kültürlerin benzer ve farklı özelliklerini söyler.)

Kazanım 13. Estetik değerleri korur. (Göstergeleri: Çevredeki güzelliklere değer verir.)

Kazanım 15. Kendine güvenir. (Göstergeleri: Grup önünde kendini ifade eder.)

 

 

 

Motor Gelişim

Kazanım 4. Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Göstergeleri: Nesneleri yan yana dizer. Değişik malzemeler kullanarak resim yapar. Malzemelere araç kullanarak şekil verir. Kalemi doğru tutar, kalem kontrolünü sağlar.)

 


27-10-202327-10-202327-10-202327-10-202327-10-202327-10-202327-10-202327-10-202327-10-202327-10-202327-10-202327-10-202327-10-202327-10-202327-10-202327-10-2023



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 1  kişi beğendi