Haberler

İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜNDEN DİŞ HEKİMLERİMİZ OKULUMUZU ZİYARET ETTİLER.

İLÇEMİZİN SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜNDE GÖREVLİ OLAN DİŞ HEKİMLERİMİZ, OKULUMUZU ZİYARET EDEREK ÖĞRENCİLERİMİZE DOĞRU DİŞ FIRÇALAMA VE DİŞLERİMİZİN BAKIMI HAKKINDA BİLGİ VERDİLER.

Devamı

12 MART İSTİKLAL MARŞININ KABULÜ VE MEHMET AKİF ERSOY'U ANMA GÜNÜ

12 Mart 1921 tarihinde TBMM´de yapılan oylama sonucunda Mehmet Akif´in şiiri, İstiklal Marşı olarak kabul edilmiştir. Vatan Şairimiz Mehmet Akif ERSOY'U saygıyla anıyoruz. 

Devamı

İLÇE KAYMAKAMIMIZ SAYIN KADİR DUMAN OKULUMUZU ZİYARET ETTİ.

İLÇE KAYMAKAMIMIZ SAYIN KADİR DUMAN OKULUMUZU ZİYARET ETTİ.  İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜMÜZ SAYIN ÖZGÜR PARILTI İLE BİRLİKTE OKULUMUZUN BAHÇESİNİ VE BÖLÜMLERİNİ GEZEREK OKUL MÜDÜRÜMÜZ DERYA COŞKUN'DAN BİLGİLER ALDILAR. SINIFLARIMIZI VE DİĞER BÖLÜMLERİ GEZEREK ÖĞRENCİLERİMİZLE SOHBET ETTİLER.

Devamı

MATH'S LİTTLE CHEFS ETWİNNİNG PROJESİ BAŞLIYOR...

MATH'S LİTTLE CHEFS Kuruculuğunu Tekirdağ /Çorlu Erguvan Anaokulumuz Öğretmeni Arzu ÇAĞLAYAN ve Romanya Gradinita cu Programı Prelungit Singeorz-Bai Öğretmeni Daniela CORDOŞ'un üstendiği, MATH'S LITTLE CHEFS e-Twinning Projesi'nde okulumuz 5/C sınıfı öğretmeni Arzu ÇAĞLAYAN ve öğrencileri, 5/E sınıfı öğrencileri Müdür Yardımcısı Figen UĞRAŞ ile proje ortağı olarak yer aldı. 10 Türk ve 4 Yabancı Ortakla yürütülen projenin amacı çocukların günlük yaşam becerileri, kavramlar, matematik ve mutfak etkinliklerinin harmanlandığı bir çerçevede belirlenen kazanımlara ulaşılmasının sağlanması  ve çocukların Matematik Becerilerini (Örüntü oluşturma, Parça-Bütün, Yarım-Çeyrek v.b.) eğlenceli mutfak etkinlikleri ile geliştirmesi olarak özetleniyor. Proje ortakları 27.02.2024 tarihinde İlk tanışma toplantısını gerçekleştirerek çalışmalarına başlamış oldu.

Devamı

JOYFUL MATH e-TWİNNİNG PROJESİ

Joyful Math Etwinning projemizde önce veli bilgilendirme toplantımızı tamamladı daha sonra logomuzun jigsaw planet uygulamasıyla hazırlanan puzzle oyununu keyifle oynadık

Devamı

2023-2024 okul gelişim planı

OKULUMUZUN HER SENE DÜZENLİ OLARAK YAPILAN GELİŞİM PLANLARI BİZLERE YOL GÖSTERMEKTEDİR.

Devamı

RİTME DÖNÜŞTÜR PROJESİ

GEZEGENLER SINIFI VELİLERİMİZİN KATILIMIYLA OKULUMUZA OLUŞTURULACAK OLAN MÜZİK SOKAĞI İÇİN GERİ DÖNÜŞÜM ÇALIŞMASI YAPILMIŞTIR. Uygulama Adı: Ritme Dönüştür Uygulamanın Amacı: Çocuk, aile ve öğretmen işbirliği ile kullanılmayan eşyaları geri dönüştürerek müzik merkezi oluşturmak ve ritim duygusunu geliştirmek. Nesneleri alışılmışın dışında kullanarak yaratıcı ürünler elde etmek. Sıfır atık ile çevre bilinci oluşturmak. Uygulamanın Özeti: 2023-2024 eğitim-öğretim yılında aralık ayının son haftasında uygulanmaya başlanmıştır. Okuldaki paletler veliler yardımı ile zımparalanmıştır. Ardından paletler veli ve öğretmen işbirliği ile ders dışı bir zamanda bahçede buluşularak boyanmıştır. Velilerden evlerinde kullanılmayan tava, tencere, kaşık, kapak, boru, şişe gibi malzemeleri çocuklarla beraber müzik aletlerine dönüştürmeleri istenmiştir. Malzemeler okula getirilerek öğrencilerle beraber derste boyanmıştır. Süreç boyu öğretmen aile çocuk üçlüsü işbirliği ile çalışmıştır. Malzemelerin geri dönüştürülmesi esas alınarak farklı sesler çıkaran ritm aletleri oluşturulmuştur. Son olarak tasarlanan materyal okul bahçesindeki duvara okuldaki tüm çocukların bahçe etkinliklerinde kullanması için sabitlenmiştir. Bilişsel Gelişim Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum olaya odaklanır.) Kazanım 5. Nesne veya varlıkları gözlemler. (Göstergeleri: Nesne/varlığın adını, rengini, dokusunu ve kullanım amaçlarını söyler.) Kazanım 7. Nesne veya varlıkları özelliklerine göre gruplar. (Göstergeleri: Nesne/varlıkları dokusuna, sesine göre gruplar.) Kazanım 8. Nesne veya varlıkların özelliklerini karşılaştırır. (Göstergeleri: Nesne/varlıkların sesini ayırt eder, karşılaştırır.) Dil Gelişimi Kazanım 1. Sesleri ayırt eder. (Göstergeleri: Sesin geldiği yönü söyler. Sesin kaynağının ne olduğunu söyler. Sesin özelliğini söyler. Sesler arasındaki benzerlik ve farklılıkları söyler. Verilen sese benzer sesler çıkarır) Sosyal ve Duygusal Gelişim Kazanım 3. Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Göstergeleri: Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder. Nesneleri alışılmışın dışında kullanır. Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.) Kazanım 10. Sorumluluklarını yerine getirir. (Göstergeleri: Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.) Kazanım 13. Estetik değerleri korur. (Göstergeleri: Çevresini farklı biçimlerde düzenler. Çevredeki güzelliklere değer verir.) Motor Gelişim Kazanım 4. Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Göstergeleri: Nesneleri değişik malzemelerle bağlar. Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir. Malzemelere araç kullanarak şekil verir.) Kazanım 5. Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder. (Göstergeleri: Nesneleri ve vurmalı çalgıları kullanarak ritim çalışması yapar.)  

Devamı

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ ŞUBAT AYI ETKİNLİKLERİ

  Şubat ayı kapsamında kültürümüzü tanıma çalışmalarında, yakından uzağa ilkesine göre önce Tekirdağ'ı sonra Türkiye'yi  belirgin özellikleri ön plana alarak tanıdık. Çocuklara Tekirdağ kültürünü tanıtırken ayçiçeğinden faydalandık. Ayçiçeği yapraklarına Tekirdağ'ın meşhur yiyecekleri, yöresel kıyafetleri, ünlü şairi Namık Kemal'in görselleri aktarıldı. Çekirdek kitabı bütün sınıflarda etkileşimli bir şekilde okundu.Sanat etkinliği ile bütünleştirildi. Kültüre ait kartlar hakkında sohbet ettikten sonra meşhur dızmana çöreği tüm sınıflarda da tanıtılarak afiyetle yenildi. Kültüre ait tekerleme olan Leylek Leylek tekerlemesi bütün sınıflar ile orta alanda ortak bir şekilde söylendi. Tekerlemede geçen çekirdek sözü, hikaye etkinliğimiz çekirdek kitabı ile bütünleştirilmiş bir şekilde kapsamlı olarak gerçekleştirilmiş oldu.   

Devamı

JOYFUL MATH ETWİNNİNG PROJESİ

Joyful Math Etwinning Proje Çalışmalarımız Güvenli İnternet Kullanımı Gününde Etkinliklere Katılım Sağladık. Mniandalinam Kaç Dilim Çıktı? Etkinliğimizle sayma yaparak boyamalarımızı tamamladık. Eşleştirme oyunuyla eğlenerek taşlarla sayıları eşleştirdik

Devamı

TOHUMDAN TOPRAĞA PROJESİ

TOHUMDAN TOPRAĞA PROJESİ   Uygulamanın Amacı: Öğrencilerimizin yedikleri sebze ve meyvelerin nasıl oluştukları ile ilgili bilgi sahibi olmaları bilinçli ve sürdürülebilir tarım nasıl yapılır gözlemlemeleri. Uygulamanın Özeti: 2023-2024 eğitim-öğretim yılı itibariyle başlanan uygulamada çocuklar önce evlerinde yedikleri meyve ve sebzelerin çekirdeklerini biriktirmek ile işe başladılar ardından biriktirdikleri tohumları okula getirdiler. Velilerimizin desteği ile okulumuzun bahçesinde bir sera alanı oluşturuldu ve öğrencilerimizin getirdiği bu tohumlar sera alanımıza öğrencilerimizle birlikte ekildi. Ektiğimiz tohumlardan çıkan fideleri düzenli olarak gözlemledik. Uygulamanın devamında büyüyen fidelerimizi okulumuzun uygulama bahçesine ekeceğiz. Aşağıda yapılan uygulamalar ve hedef kavramları verilmiştir:   1.      Ülkemizin yerel tohumlarının öğrencilerimize tanıtılması kendi biriktirdikleri tohumlar ile sürdürülebilir tarımın yapılabildiğini görmelerini sağlamak.   2.      Organik tarım nedir, nasıl yapılır, sağlıklı ürünleri nasıl yetiştiririz ve organik ürünleri nasıl tanırız konularında bilinçlendirmek ve tüketim alışkanlıklarını değiştirebilmek.     3.      Geleceğin Türkiye sini yaşatacak olan minik öğrencilerimize sürdürülebilir bir tarım uygulaması öğretilmesi.   4.      Yaparak yaşayarak öğrenme ve araştırma becerilerinin geliştirilmesi kendi çabalarıyla tarımsal üretim yapmaları amaçlanmaktadır.     Kurum Dışı Paydaşlar Ve Ortaklar: Veliler   Uygulamada Karşılaşılan Zorluklar Ve Dikkat Edilecek Hususlar: Uygulama da bir zorluk yaşanmamıştır. Elde Edilen Sonuçlar: Öğrenciler uygulamayı sürdürmektedir. Bu zamana kadarki süreçte çocuklar evde yedikleri meyve ve sebzelerin tohumlarını biriktirmeye başlamışlardır. Tohumlarımızı ekip çıkan fidelerimizi de gözlemledik. Uygulamanın Sürdürülebilirliği Nasıl Sağlanacak: Fen ve Doğa etkinlik türlerinde kazandırılması hedeflenen tüm becerilere yönelik bahçe ve açık hava etkinlikleri hazırlanarak belirtilen sıklıkta uygulanacaktır. Ayrıca bu proje daha sonra bir E-Twinning projesi olarak da uygulanabilir. Uygulama Diğer Okul Ve Kurumlara Yaygınlaştırılabilir Mi?: Evet, diğer okullar da bu projeyi uygulayabilir.

Devamı

2023-2024 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI II. DÖNEM ÖĞRETMENLER KURUL TOPLANTIMIZI GERÇEKLEŞTİRDİK

II. DÖNEM ÖĞRETMENLER KURUL TOPLANTIMIZI GERÇEKLEŞTİRDİK. 2023-2024 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI II. DÖNEMİMİZ HAYIRLI UĞURLU OLSUN.

Devamı

2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı Birinci Dönem Gelişim Raporları Teslim Edildi

2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı Birinci Dönem Gelişim Raporları Teslim Edildi. Velilerimizin katılımıyla öğretmenlerimiz öğrencileri için hazırladıkları küçük hediyeler ile gelişlim rapırlarını teslim ettiler. Tüm velilerimize ve öğrencilerimize iyi tatiller diliyoruz.

Devamı

Yarı Yıl Tatili Karne Haftası Faaliyet Günü Etkinliklerimiz

Öğrencilerimizin gelişim raporlarını almadan önce son haftalarını keyifle geçirmeleri için etkinliklere yer verdik

Devamı

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ UZMAN BULUŞMAMIZ GERÇEKLEŞTİ

Dilimizin Zenginlikleri projesi kapsamında uzman buluşmamızı gerçekleştirdik. Velilerimizin katılımıyla gerçekleşen bu buluşmada  öğrencililerimizin ve velilerimizin aktif katılımına teşekkür ederiz. Uzmanımız Sayın Tuğba YÖRÜ ACAR'a teşekkür ederiz. Velilerimizle etkileşimli kitaplar, teknoloji bağımlılığının etkileri ve ebeveynlik konusunda görüşmeler yapan Tuğba hanım velilerimizin sorularını yanıtladı ve öğrencilerimizle keyifli çalışmalar yaparak velilerimize örnekler sundu.

Devamı

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ UZMAN BULUŞMASI

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİNİN OCAK AYI ÇALIŞMASINDA YER ALAN UZMAN BULUŞMASI ETKİNLİĞİNDE ÇOCUK KİTAPLARI YAZARI- OYUN VE MASAL TERAPİSTİ-OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENİ TUĞBA YÖRÜ ACAY İLE ONLİNE BİR ETKİNLİK PLANLANMIŞTIR. 

Devamı