Haberler

SABAH SPORU VE FİZİKSEL AKTİVİTEMİZ

SABAH VE ÖĞLEN GRUPLARIMIZIN SPOR VE FİZİKSEL AKTİVİTE ÇALIŞMALARI

Devamı

İYİLİĞE DÖNÜŞTÜR PROJESİ

5/D ÇALIŞKAN KARINCALAR “ İYİLİĞE DÖNÜŞTÜR” PROJESİ Uygulamanın Amacı: “İyiliğe Dönüştür” uygulaması, geri dönüşüme uğrayacak olan araba lastiği materyalinin hayvanların yararına olacak şekilde kedi yatağına, pinpon toplarının kedi oyuncağına dönüştürülerek kullanılmasını hedeflemektedir. Yardımseverlik, iyilik değerlerinin, sınıfta uygulanan hayvanları koruma günü etkinliklerinin akabinde somutlaştırılarak hayata geçirilmesi amaçlanmıştır. Bu süreçte artık materyallerin değerlendirilmesi ile geri dönüşümün öneminin çocuklara kazandırılması hedeflenmiştir. Uygulamanın Özeti: Uygulamada öncelikle kedi yatağı ve kedi oyuncağına ihtiyacı olan hayvan tespit edilmiştir. Sınıfımıza deprem bölgesi Hatay’dan gelen Muhammed Emir ŞAHİNOĞLU ve ailesi ile irtibata geçilip sokaktan 1 aylıkken bulup sahiplendikleri ve onlarla birlikte Hatay’dan gelen Maviş adlı kediye verilmesi uygun görülmüştür. Kedi yatağı ve kedi oyuncakları aile katılımları ve çocuklar ile birlikte aşamalara göre uygulanmıştır.   Uygulama aşamaları; 1.Çocuklar ile birlikte geri dönüşüm hakkında konuşulup araba lastiği sınıfa getirildi. Neler yapılabileceği hakkında tahminleri alındı. Hayvanlar için bir iyilik yapacağımız belirtildi ve kedi yatağı yapımına başlandı. Çocuklar ve veli katılımı ile lastik sarı renge boyandı. Her tarafı boyandıktan sonra kırmızı ve mavi renklerle desenler yapıldı. Öğrenilen sarı, kırmızı, mavi renkler ile şekillerden daire ve çember şekilleri tekrar edilmiştir. 2.Lastik boyandıktan sonra kurumaya bırakıldı. Kuruma işleminden sonra kedi isminin belirtileceği pati baskısı beyaz boya ile yapıldı. Son olarak kedi yatağının içi minderlerle dolduruldu. 3.Kedi oyuncağı için plastik borulardan bir kale şeklinde düzenek hazırlandı ve bu düzeneğe pinpon toplarının örgü ip ile zincir yapılarak asılması amaçlandı. Aile katılımı ile her eve bir adet pinpon topu ve ip gönderildi. Çocuklar aileleri ile birlikte pinpon toplarına örgü yaptılar ve ertesi gün okula getirdiler. Hazırlanan düzeneğe toplar asıldı. Asılırken topların büyük, küçük, sert, yumuşak özelliklerine dikkat çekildi. 4.Hazırlanan kedi yatağı ve kedi oyuncağı öğrencimizin evine bırakıldı. Kedi yakından görülerek özellikleri hakkında bilgi sahibi olundu. Yatağına alışması ve oyuncağına yönelmesi  sahibi ile gerçekleştirildi. “İyiliğe Dönüştür” uygulaması amacına uygun bir şekilde gerçekleştirildi.  

Devamı

TUTUM YATIRIM VE TÜRK MALLARI HAFTASI ETKİNLİĞİMİZ

TUTUM YATIRIM VE TÜRK MALLARI HAFTASINDA ÖĞRETMENLERİMİZİN ÖNCELİĞİNDE ÖĞRENCİLERİMİZ KUMBARALAR YAPIP BARKOD, TÜRK PARASI VE YERLİ ÜRÜNLERİN NELER OLDUĞUNU ÖĞRENDİ. ÜLKEMİZİN BÖLGELERİNE ÖZGÜ ÜRÜNLERİ İNCELEYEREK HAFTAYI KUTLADI.

Devamı

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ '' SÖZLÜK ÖZGÜRLÜKTÜR'' AİLE KATILIM ETKİNLİKLERİMİZ

Erguvan Anaokulu sabah ve öğle grubu öğretmenleri ile öğrencileri Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında sözel bir etkinlik olan Türk kültürüne uygun  "Nasrettin Hoca Yapma" şarkısını hareketlerine uygun şekilde gerçekleştirdiler. Aileler etkinliğe gözlemci olarak katılım sağladılar. Etkinlikte Nasrettin Hoca hakkında bilgi edinildi. Kıyafetine uygun aksesuar ile çocuklarda kalıcı öğrenme amaçlandı ve dikkatleri çekildi. Gün sonunda boyaması yapılarak etkinlik tamamlandık.

Devamı

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ '' SÖZLÜK ÖZGÜRLÜKTÜR''

Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında sabah ve öğle grubu bütün öğrenciler aile buluşmaları etkinliğinde bilmece kartı oyununu oynadılar.Aileler hazırladığı bilmece kartlarını çocuklara yönelterek sözel etkinlik eğlenceli bir şekilde tamamlandı.Zıt anlamlı kelimeler ile ilgili  web2 aracı  wordwall kullanılarak çocuklar aileleri ile birlikte etkinliği amacına uygun şekilde tamamladılar.

Devamı

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ

Değerli Velilerimiz, Meb, eğitimin tüm kademelerinde "Dilimizin Zenginlikleri Projesi"ni başlattı. Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, sosyal ve kültürel etkinlikler yoluyla öğrencilerin dilin zenginliklerini tanımasını ve kültür taşıyıcısı olan sözcüklerle buluşmalarını sağlamak amacıyla okul öncesinden liseye tüm sınıf kademelerinde uygulanmak üzere "Dilimizin Zenginlikleri Projesi"nin başlatıldığını açıkladı. Biz Erguvan Anaokulu olarak bu projeye katılım sağlayacağız. Sizlerin desteğiyle projeyi yıl boyunca sürdüreceğiz. Şimdiden teşekkür ediyoruz.

Devamı

ERGENE İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜNÜN KATKILARIYLA DÜNYA ÇOCUK HAKLARI GÜNÜ ETKİNLİĞİ

Ergene İlçe Sağlık Müdürlüğü Tarafından Okulumuzda Öğrencilerimize Dünya Çocuk Hakları Günü Sebebiyle Tuvale  El Baskısı Çalışması Yaptırıldı. Ayrıca Velilerimize Çocuk Hakları Konusunda Eğitim Verildi. Çalışmalar Sonrasında Hep Birlikte Müzik Eşliğinde Dans Edilerek Etkinlik Tamamlandı. Ergene İlçe Sağlık Müdürlüğü Ekibine Katkılarından Dolayı Teşekkür Ederiz.

Devamı

10 KASIM ATATÜRK'Ü ANMA TÖRENİMİZİ GERÇEKLEŞTİRDİK

Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Atatürk'ü vefatının 85.yıl dönümünde saygı ve özlemle anıyoruz... 

Devamı

ERGENE ATATÜRK EVİ GEZİSİ

Okulumuz 5 yaş öğrencileri Atatürk haftası kapsamında Atatürk evini ziyaret etti. ziyaretlerinde Atatürk'ün hayatı ve ailesi hakkında bilgi alırken aynı zamanda geçmişe yolculuk yaptılar. Eskiden kullanılan eşyaları ve kıyafetleri inceleme fırsatı buldurlar.

Devamı

MATEMATİĞİN ŞEFLERİ PROJEMİZ EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER ÇALIŞMASINDA BİRİNCİ OLDU

Tekirdağ İl Millî Eğitim Müdürlüğüne bağlı okul ve kurumlar tarafından akademik, bilimsel, sosyal, sportif ve kültürel alanlarda gerçekleştirilen iyi örnek uygulamalarının görünürlüğünü ve sürdürülebilirliğini artırmak; söz konusu iyi örneklerin ve model uygulamaların teşvik edilmesini, tanıtılmasını ve yaygınlaştırılmasını sağlamak amacıyla uygulanan  EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER PROJESİNDE, 5 C İnci Taneleri sınıfının MATEMATİĞİN ŞEFLERİ projesi birinci seçilmiş ve AR-GE Birimi Web sayfasında yayınlanmıştır.    https://tekirdagarge.meb.gov.tr/www/egitimde-iyi-ornekler/icerik/11 

Devamı

CUMHURİYETİMİZİN 100. YILI KUTLU OLSUN

OKULUMUZDA 29 EKİM CUMHURİYET BAYRAMI VELİLERİMİZİN KATILIMI VE ÖĞRENCİLERİMİZİN COŞKU DOLU GÖSTERİLERİ İLE KUTLANDI. CUMHURİYETİMİZİN 100. YILI KUTLU OLSUN

Devamı

KÜLTÜRLERİMİZLE BİRİZ PROJESİ

2023-2024 eğitim-öğretim yılında ekim ayının son haftasında uygulanmaya başlanmıştır. Bu uygulama, haftada bir kez çarşamba günlerinde uygulanarak toplam altı haftada tamamlanacaktır. Gezegenler sınıfı öğrencileri ile Gaziantep ili Şehitkamil ilçesi Aktoprak Zeugma Anaokulundaki Civcivler sınıfı öğrencileri eşleştirilecektir. Önceden belirlenmiş etkinlikler öğretmenlerin rehberliğinde çocuklarla beraber uygulanacaktır. Çocukların merak duygusunu uyandıracak sosyal ve kültürel etkinlikler olduğundan onların öğrenmelerini kolaylaştırmaktadır. Aşağıda yapılacak uygulamalar ile kazanım ve göstergeleri verilmiştir: 1.      Birinci haftada Gezegenler Sınıfı öğrencileri ile Civcivler Sınıfı öğrencileri karşılıklı Zoom uygulaması ile görüntülü konuşarak tanıştılar. Öğretmen yönlendirmesi ile çocuklar sohbet edip isimlerini söyleyerek kendilerini tanıttılar. Ardından etkileşimlerinin artması için birbirlerine hediye resim yapmaları istendi. Öğretmenleri çocukların resimlerini bir dosyaya koyarak kaldırdı. Ders sonu posta ile karşılıklı şehirlere resimler postalandı.   2.      İkinci haftada öğretmenler postadan gelen resimleri çocukların dolaplarına koyarak bulmaları için gerekli yönlendirmeleri yapacaklardır. Çember oluşturularak çocukların merakla resimleri incelemeleri ve bunun hakkında sohbet etmeleri desteklenecektir. Ardından öğretmenleri resimlerin geldiği şehrin nasıl bir yer olabileceği hakkında çocuklara çeşitli sorularak sorarak tahminlerde bulunmalarını sağlayacaktır. Çocukların tahminlerinin ardından öğretmen bu soruların cevaplarını haftaya öğreneceğiz diyerek öğrencileri merakta bırakacaktır.   3.      Üçüncü haftada her şehirdeki çocuklar kendi kültürel özelliklerini öğrenerek öğretmenleri ile birer şehir tanıtım videosu hazırlayacaktır. Videoda, çocuklar şehri birkaç cümle ile tanıtacak ve bolca görsel kullanılarak video öğretmen tarafından birleştirilerek dikkat çekici hale getirilecektir. Hazırlanan video diğer şehirdeki öğretmen ile paylaşılacaktır.   4.      Dördüncü haftada gönderilen videolar sınıf ortamında izlenerek karşılıklı kültürel etkileşim sağlanacaktır. Videonun izlenmesinin ardından o şehrin kültüründeki kendi kültürlerine benzer ya da farklı olan özellikler çocuklarla beraber öğretmen rehberliğinde keşfedilecektir. Sohbetin sonunda videodaki sürpriz bir yiyeceğin haftaya diğer şehirdeki çocuklar tarafından bizlere hediye olarak gönderileceği söylenerek çocuklar merakta bırakılacaktır.   5.      Beşinci haftada aile katılımı ile her çocuk tarafından hazırlanan Tekirdağ ilindeki ay çekirdeği paketleri ile Gaziantep ilindeki fıstık paketleri karşılıklı yollanarak sınıflardaki çocuklara dağıtılacaktır. Paketler açılmadan önce video bir kez daha izlenecektir. Öğretmen “Acaba paketin içinde ne olabilir?” diye sorarak çocuklardan tahminlerini alacaktır. Daha sonra çocukların bu tahminlerini resmetmeleri istenecektir. Çocukların resimlerinin bitmesinin ardından açılan paketler ara öğün olarak sınıfta tüketilecektir.   6.      Altıncı haftada öğrencilerin kendi kültürleri ile diğer ilin kültürünü kavramaları için gruplama oyunu oynanacaktır. Öğretmenler illerle ilgili özelliklerin görsellerini çıkarıp hafıza kartları boyutunda hazırlayarak sınıfa getirecektir. Öğrenciler sırayla ille ilgili uygun görselleri gruplayacaktır. Bu etkinlik ile öğrencilerin iki kültürün ayrımını yapıp yapamadıkları incelenerek proje sonlanacaktır.   Bilişsel Gelişim Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum olaya odaklanır. Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar. Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.) Kazanım 2. Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Göstergeleri: Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler. Tahmini ile ilgili ipuçlarını açıklar. Gerçek durumu inceler. Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.) Kazanım 3. Algıladıklarını hatırlar. (Göstergeleri: Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler. Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.) Kazanım 5. Nesne veya varlıkları gözlemler. (Göstergeleri: Nesne/varlığın adını, rengini, dokusunu, kokusunu, tadını, miktarını ve kullanım amaçlarını söyler.) Kazanım 7. Nesne veya varlıkları özelliklerine göre gruplar. (Göstergeleri: Nesne/varlıkları kullanım amaçlarına göre gruplar.) Kazanım 10. Mekânda konumla ilgili yönergeleri uygular. (Göstergeleri: Harita kullanır.) Dil Gelişimi Kazanım 2. Sesini uygun kullanır. (Göstergeleri: Konuşurken söylerken nefesini doğru kullanır. Konuşurken söylerken sesinin tonunu, hızını ve şiddetini ayarlar.) Kazanım 3. Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar. (Göstergeleri: Düz cümle, olumsuz cümle, soru cümlesi ve birleşik cümle kurar. Cümlelerinde ögeleri doğru kullanır.) Kazanım 4. Konuşurken dil bilgisi yapılarını kullanır. (Göstergeleri: Cümle kurarken isim, fiil, sıfat, bağlaç, çoğul ifadeler, zarf, zamir, edat, isim durumları ve olumsuzluk yapılarını kullanır.) Kazanım 5. Dili iletişim amacıyla kullanır. (Göstergeleri: Konuşma sırasında göz teması kurar. Jest ve mimikleri anlar. Konuşurken jest ve mimiklerini kullanır. Konuşmayı başlatır. Konuşmayı sürdürür. Konuşmayı sonlandırır. Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır. Sohbete katılır. Konuşmak için sırasını bekler. Duygu, düşüncelerini söyler.) Kazanım 6. Sözcük dağarcığını geliştirir. (Göstergeleri: Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar. Sözcükleri hatırlar ve sözcüklerin anlamını söyler. Yeni öğrendiği sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanır.) Kazanım 7. Dinlediklerinin/izlediklerinin anlamını kavrar. (Göstergeleri: Sözel yönergeleri yerine getirir. Dinlediklerini/izlediklerini açıklar. Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.) Kazanım 8. Dinlediklerini/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. (Göstergeleri: Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar. Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir. Dinlediklerini/izlediklerini başkalarına anlatır. Dinlediklerini/izlediklerini resim yoluyla sergiler.) Kazanım 10. Görsel materyalleri okur. (Göstergeleri: Görsel materyalleri inceler. Görsel materyalleri açıklar. Görsel materyallerle ilgili sorular sorar. Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.) Sosyal ve Duygusal Gelişim Kazanım 1. Kendisine ait özellikleri tanıtır. (Göstergeleri: Adını, soyadını, yaşını, fiziksel özelliklerini ve duyuşsal özelliklerini söyler.) Kazanım 9. Farklı kültürel özellikleri açıklar. (Göstergeleri: Kendi şehrinin kültürüne ait özellikleri söyler. Kendi şehrinin kültürü ile diğer kültürlerin benzer ve farklı özelliklerini söyler.) Kazanım 13. Estetik değerleri korur. (Göstergeleri: Çevredeki güzelliklere değer verir.) Kazanım 15. Kendine güvenir. (Göstergeleri: Grup önünde kendini ifade eder.)       Motor Gelişim Kazanım 4. Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Göstergeleri: Nesneleri yan yana dizer. Değişik malzemeler kullanarak resim yapar. Malzemelere araç kullanarak şekil verir. Kalemi doğru tutar, kalem kontrolünü sağlar.)  

Devamı

ERGUVAN ANAOKULU 2023-2024 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI OKUL AİLE BİRLİĞİ TOPLANTISI YAPILDI

2023-2024 Eğitim-öğretim yılı okul aile birliği genel kurul toplantısı 13 Ekim 2023 tarihinde okulumuzda gerçekleştirildi... Velilerimizin yoğun katılımı ile gerçekleşen toplantıda okul aile birliğini hakkında bilgi verilerek yapılan çalışmalardan bahsedildi. Velilerin talepleri ve önerileri dinlendi.  Yeni dönemde hizmet verecek olan okul aile birliği üyeleri katılımcıların oy çokluğu ile seçildi.  Yeni okul aile birliği üyelerimize görevlerinde başarılar diliyor, bir yıldır bizimle birlikte olan bizleri yalnız bırakmayan okul aile birliği üyelerimize de teşekkürlerimizi sunuyoruz ...    

Devamı

OKUL GELİŞİM PLANI SENE SONU DEĞERLENDİRMESİ

OKULUMUZUN BİRİNCİ DÖNEMİNDE OLDUĞU GİBİ GELİŞİM PLANI İKİNCİ DÖNEMİDE DEĞERLENDİRİLEREK SENE SONU RAPORU OLUŞTURULMUŞTUR.

Devamı

ÖRENCİLERİMİZİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ CUMHURİYET İLKOKULU VE YEŞİLTEPE İNÖNÜ İLKOKULU ZİYARETLERİ

Okul öncesi öğretmenleri ve sınıf öğretmenleri arasında eğitimde birliği desteklemek ve okulöncesinden ilkokul kademesine geçiş sürecini kolaylaştırmak amacıyla öğrencilerin ilkokul hazırbulunuşluk düzeylerini destekleyecek etkinlik olarak 5 yaş sınıflarımız Büyükşehir Belediyesi Cumhuriyet İlkokulu ve Yeşiltepe İnönü İlkokulunu ziyaret ettiler. okulların 1. sınıf dersliklerini, kütüphanelerini satranç sınıflarını ve diğer bölümlerini gezerek öğretmenlerden bilgi aldılar.

Devamı